RSS
(26) 12.10.2014 - Kolem kolem Teplic - 51 km (2) (7)
Historie - 2014 - (26) 12.10.2014 - Kolem kolem Teplic - 51 km (2)

Sešli jsem se za přímo ukázkové inverze, vyjeli jsme do Oldřichova na Golf a poté jsme začali stoupat do Křižanova. Na začátku stoupání do hor láďa opět spoznal, že jeho zdravotní stav ještě není úplně v nejlepším stavu a otočil to zpět do Krupky, dále jsme vystoupali Domaslavickým údolím a za slunečného počasí se projížděli po horách. Následně nás opustil Pavel spěchajíc domů a my ještě pokračovali až na Cínovec a poté lesem dolů. Prostě nádhera :)

Počet obrázků v kategorií: 7
Zobrazení kategorie: 952x
(25) 5.10.2014 - CDJ Děčínský sněžník 2014 - 140 km (53)
Historie - 2014 - (25) 5.10.2014 - CDJ Děčínský sněžník 2014 - 140 km

V sobotu 4.10.2014 vyrážíme já a Dan v 7.30h od bývalé Shellky přes Chabařovice do Ústí na start další klasiky v našem kalendáři.Dnes se jedná o výjezd na Děčínský Sněžník.V 8.15h. úspěšně parkujeme na plánovaném startu na parkáči před ČD v Ústí nad Labem.Již jsme očekáváni Vašíkem z Děčína,za chvilku doráží i Dana z Dubic a okamžitě i startuje se svou kamarádkou Lídou.V čase plánovaného startu v 8.30h zůstáváme nadále ve čtyřech,ale již se k nám pomaličku blíží partička v našich dresech Láďa,Jindra,Ludva a Liběna.Za chvíli doráží i Luboš a stále chybí ještě jeden nahlášený host,Honza.Nedá se již nic dělat a holt  startujeme bez něj.Je nás celkem přes 50 cyklistů a každý si vybírá jednu ze tří nabízených tras.Silničky valí tu nejdelší,naše skupina volí střední trasu a Kubánci jedou cyklobusem.
Cestou po Ústí mě telefonicky nahání náš poslední opožděný návštěvník a v Olšinkách nás docvakává,takže je nás kompletně deset lidiček.Slušná účast na říjen.Již podruhé za sebou se jede po cyklostezce po pravé straně Labě směrem na Děčín.Na cyklostezce dochází ke komické situaci,než jsme se my z CT nějak srovnali a odstartovali,tak kolegové důchodci z Ústí jsou už dávno fuč.My jedeme takovým kvapíkem,že nás předjíždí paní na in-linech.Tak si říkám,co by tomu asi řekl Zbyněk?Už nestíháme ani důchodcům,ani bruslařkám.

Pomalinku nás sjede zezadu i Mirek Konopásek se svou paní,neboť měli ještě nějaké závazky na startu a vydávali poslední pokyny doprovodnému vozidlu.Cesta do Děčína po cyklostezce je provázena hnusnou inverzí,ale už je i trošičku vidět.Před Německem potkáváme další skupinku.Kolegové právě volají sanitku a otřesený silničář,který neprojel přes sloupek uprostřed cesty odpočívá na lavičce.Sloupek odolal.Asfaltík je zkropený krvavými kapkami.Kolega nasedá do sanitky společně se svým neposlušným mazlíkem a všichni se po krátké občerstvovačce opět rozjíždí na Hřensko.V Německu v Krippenu odbočujeme doleva a definitivně nám končí rovinatá pohodička,kdy čelo většinou táhnul náš navrátilec Láďa.Bohužel si ke konci etapy jeho rychlé počáteční tempo po rovinkách vybere svou daň,ale to ještě nikdo netušíme,co nás čeká.V Krippenu se mícháme s dalšímy ústečáky a nacházíme i Danu s Lídou.Na několika křižovatkách,to jsou právě ony,které nám ukazují správný směr.Náš balík se pomalu roztahuje a už není v mých silách hlídat čelo i zadek skupiny.Po další špatné odbočce se většina z nás vrací zpátky,ale Luboš s Danem pokračují prý dále po delší cestě než je plánováno.To vše se dozvím až zpětně na Sněžníku.Vašek nám také zmizel z dohledu a já už fotím jenom dubčáky,za nimi funící Ládík,kterému pomalinku dochází zásoba sil a zadek peletonu hlídá Liběna s doprovodem Honzou.Několikrát jedu vpřed,abych na následující křižovatce počkal až na Liběnu a nasměroval všechny správným směrem,ale bohužel nejsem Jarda Kulhavý ani Cink,tudíž náš had roztažený do několika kilometrů,s kolegy,kteří jedou úplně jiným směrem,což v tuto chvíli samozřejmě nevím,fakt už nezvládám dojíždět a motám se pouze mezi dubčáky,Láďou a naším ocasem.U ukazatele s odbočkou doleva a s kouzelnou informací,Sněžník pouze 3 kilásky,opouštím prezidenta s jeho doprovodem,s naší Danou,Jindrou,Ludvou a vyrážím zpátky za ocáskem.Láďu se snažím povzbudit infem,že vrchol se blíží.V dáli vidím osamocenou Liběnu,ale něco mi nesedí,že by urvala Honzu?Asi jsem jí trošičku podcenil.Kde máš doprovod?Jasan,Honza trénuje píchání a hraje si na mechanika.Tož se vracím další kilometry zpátky až k našemu zoufalému servisákovi,který si nacvičuje foukání a vypouštění nové duše,kterou nahrazuje tu propíchlou.Vyfouknu mu píchlý inventář,najdu proražené místo s kamínkem,slupnu oplatku a po 15 minutách zjištění,že tu jsem opravdu prdlajs platnej,páč Honza řeší,proč má na straně pod ventilkem stále bouli a fouká a vyfukuje stále dokola,jak přes kopírák,se konečně vydávám zase zpátky k vrcholu.Jelikož je už těsně před 13.h a bufet končí právě ve 13h. přímo na Sněžníku,tak si nedělám iluze o nějaké svačince.Uklidňuji se myšlenkou,že snad máme chápající kolegy a snad vyzvednou pro všechny chybějící z CT svačinku,než se doprovodné autíčko spustí směrem do Ústí.Honza cca po hodince opravy také nasedne a vydá se nás docvaknout.

Já již mezitím dojíždím Liběnu,radím jí,ať nejede na vrchol a odpočívá dole a sám se pouštím do posledního nepříjemného stoupání.Cestou v protisměru potkávám vysmáte kolegy z SKC :kde se flákáš Pavle?Jo,kdyby věděli kolik už mám natočíno.Už potkávám i Vaška,Dana a dubčáky a informace,že auto právě odjíždí mě moc nepotěší.No nic,přece to nevzdám.Zázraky se dějí,auto ještě neodjelo,fasuji sváču,dolejvám nápoje,polknu housku a točím se zpátky.Dole u rozcestníku narážím na naší čekající partičku.Tak na vrchol nakonec nejela Liběna,Láďa,Luboš a samozřejmě i Honza,který dorazí po hodně dlouhé době.Po bleskové poradě se s Lubošem domlouváme na zkrácené verzi pro náš totálně zdecimovaný mančaft.Jedeme sjezdem kolem Tisé přes Libouchec rovnou do Habrovic,na stoupání v Petrovicích se už většina necítí.Za Libouchcem nás opouští Láďa,peče na oběd a valí z posledních sil frekvencí unaveného chodce vstříc k domovu.Před Habrovicemi dojíždíme naší zkratkou i Vaška,který jel napřed v očekávání,že ho brzy dojedeme a po oznámení naší zkratky si trošku zanadává,proč nejel raději s námi.Právě jsme předjeli jediné dva ústečáky na celé trase a valíme do hospody.Tady už je čtyřicítka dobře naladěných a napapkaných kolegů,všichni se nechápavě ptají,kde se flákáme?Takže nám letos důchodci opět krásně nařezali a dali na frak.Já s Danem zdlábnu naředěný segedéš se šesti knedly a mažeme společně ve dvou přes golfové hřiště do Teplic.Rozloučíme se s celou hospodou a hurá domů.Tentokráte mě bašta v Habrovické baště trošičku zklamala a gáblík nic moc.

Pře 16.hodinkou jsem doma a dostávám uklidňující info,že Láďa dojel celý.Gratuluji všem statečným,smekám před Liběnou i Láďou,že to nevzdali a zdárně dojeli.Pouze doporučuji příště objektivně posoudit dle momentální formy,zda plánovaná trasa je v silách daných jedinců.
Natočeno celkem 140kilometrů.

Počet obrázků v kategorií: 53
Zobrazení kategorie: 1139x
(23) 20.9.2014 - Den bez aut - 110 km (100)
Historie - 2014 - (23) 20.9.2014 - Den bez aut - 110 km

Jela se klasická známá Mobilita s ústečáky. Na startu na Shellce jsme se sešli ve čtyřech kouskách, v Ústí se přidal Vašek a na obědě v Homoli jsme potkali i Luboše. Počasí v pohodě, slejvák dorazil až odpoledne a to už jsme byli všichni uklizený doma. Trasa byla stejná jako vždy, Pavel Š. se ztratil a omylem jel s Kubáncema za mostem v Ústí vlevo, kratší trasu. My jsme se domnívali, že chrtí vepředu. My 4 jsme jeli pořád spolu, stále jsme dělali balík. V Křešicích byla bufet zastávka u krásného tenisového kurtu, s fajn lavičkama. Kilometr před Ploskovicemi jsem tradičně přejel odbočku doleva, chtěl jsem jet až tu druhou, už je to má tradice. Takže jsme se vrátili, od Ploskovic až na Homoli stoupání již v pohodě. Jindra statečně bojovala a smekám před jejím výkonem, což už je klasika. Na Homoli jsme konečně narazili i na Luboše, který jel přímo z Bíliny. Skvělý gulášek s pečivem s nápojem v režii pořadatelů je už také klasika na této akci. Jinak jsme jako jedni z mála jeli až do Křešic pouze po cyklostezce, většina si to zkracovala po asfaltu .Před Křešicemi byl bahenní úsek, Laďka nevybrala zatáčku a zkusila bahenní koupel. Vašek se opičil a lehnul kousek po ní. Já jsem měl na vybranou, jel jsem po úzkém nestabilním pásu, vlevo bahno, vpravo Labe....Vybral jsem si bahno a ustál jsem to ve stoje, tož jsem vybral správně, koupat v Labi i s kolem se mi fakt nechtělo .Doma jsme byli před 16 hodinou a Pavel Š. mastil do Chomutova dna šichtu. Krásná vyjížďka, super počasí (buřina začala až po dojezdu).

Počet obrázků v kategorií: 100
Zobrazení kategorie: 923x
(22) 7.9.2014 - Okolo středohoří - 70 km (16)
Historie - 2014 - (22) 7.9.2014 - Okolo středohoří - 70 km

Neděle měla být dle předpovědi velice krásným dnem.
Vyjeli jsem od Shellky na Novou Ves k památníku K Hudlicha, a sjeli až do Hostomic. Pak už jen na výsypku a po ní do Štěpánova. Cestou mě ještě zvládla bodnout nad oko včela, takže teď to píšu jen jedním... Ve Stěpánově už čekal Jura, a vyjeli jsme na Sutom, a do vrcholového bodu – na Košťálov, z něj jsme pak zařadili downhillovou vložku . Jura se poté odpojil pod Borčí a my jeli přes Kocourov a Kostomlaty domů.
Den to byl parádní, počasí vyšlo tak tak... v 16 hod. přišly řádné bouřky

Zobrazení kategorie: 912x
(20) 24.8.2014 - Mělnicko - Kokořín - 135 km (27)
Historie - 2014 - (20) 24.8.2014 - Mělnicko - Kokořín - 135 km

Na Shellce jsme se sešli jen ve čtyřech, ale nevadí, vjíždíme na Žalany, přes středohoří a do Litoměřic. Tam už trochu zvolňujeme, vjíždíme na území, které tolik neznáme. V Hoštce nás čeká oběd, a pak vyrážíme do CHKO Kokořínsko, které začíná kousek nad Štětím. Cestou ještě zastavujeme na vyhlídce na papírnu, a jedeme přes Štětský les a Želízy do obce Kokořín. Hrad si samozřejmě nenecháme ujít a jdeme i na věž. Pak už jen do Mělníka, kde se odpojuje Pavel jedoucí po ose až domů. My s ještě stavěli na zdymadlech v Hoříně, a protože bylo krásně, tak jsem to natáhli až do Hněvic.
Nevím proč ty konce mých akcí nejsou úplně vydařené... pod vlak, který jsem plánoval, skočil sebevrah, takže nejel - cesta se nám tedy pěkně prodloužila, ale hlavně, že jsme dojeli byť po jiné trati...

Počet obrázků v kategorií: 27
Zobrazení kategorie: 931x
(19) 15-17.8.2014 - Víkendovka na Svahové 150 km (16)
Historie - 2014 - (19) 15-17.8.2014 - Víkendovka na Svahové 150 km

V pátek jsme původně měli vyrazit dva kolmo a zbytek auty,páč od oběda stále pršelo,tak jsem já kolo odpískal a jel společně s Ladou autem.Honza dorazil jediný na kole a večer se v počtu 8 statečných setkáváme na chatě u Pavla (Pavel Š.,Jindra,Ludva,Lada,Liběna,Luboš B.,Honza a Pavel V.).
Po rychlém ubytování začala večerní grilovačka a úvodní stmelení kolektivu.V sobotu vyrážíme všichni za neustálého deště na Mědník,cestou se náš tým trošku rozpadá a dojíždíme ve skupinkách (celkem 6 lidí).Najeto cca kilečko,v Kovářské jsme dali bufík,několikrát jsme zmokli a opětovně uschli,ve finále odhazujeme svršky a dojíždíme poměrně nalehko.Po gábliku probíhá posezení přímo v chatce,většina mančaftu je cyklisticky unavená.Luboš odjíždí večer domů a zbývá nás sedmička.
V neděli vyrážíme do Německa,probíhá zde kulturní akce spojená s turistickým pochodem či cestou na kolech,zpříjemněná hudební a restaurační vložkou.Cestou potkáváme desítky účastníků a ztrácíme se v davu.Pavlík nám naložil terénní vložku přes šutry a kořeny,rámovanou podél potoka a z druhé strany nás obklopují nebezpečné svahy.Příroda je suprová,počasí fajnové,teplíčko.Jedeme celý mančaft a točíme asi pajdu kiláčků.
Odpoledne dorážíme na chatu,vyčistíme lednici od zbytků potravin a po 16h. razíme do svých domovů svými autíčky a Honza opět jediný kolmo.
Vřelé díky panu domácímu za neskutečnou ňamku a dokonalý restaurační servis včetně příjemného ubytování.Ladě a Jindře díky za tradiční buchtičky a zbytku kolektivu děkujeme za slušnou účast.

Zobrazení kategorie: 920x
(18) 9.8.2014 - IV. orientační srandazávod (29)
Historie - 2014 - (18) 9.8.2014 - IV. orientační srandazávod

Po loňské premiéře orienťáku s novými pravidly, jsme se rozhodli do našeho klání zapojit i cyklotour. Proto jsme se přesunuli do Chabařovic, kde byl letos start. Pro mne ovšem den začal již v 6:00 ráno, kdy jsem začal rozvážet kontroly na svá místa. První na start dorazila Vlaďka, která na přijela nedočkavě v už 9:20. CT pak dorazilo akorát, a rozdaly se mapky. Svou návštěvou nás poctil i Mapař Jirka. Ten potvrdil svou roli favorita už jen tím, že přijel na start už s orazítkovaným zápěstím :-)
v 11:00 přesně byl start a všichni se rozjeli hledati štěstí – resp kontroly.
Díky pomoci Alenky jsme mohli zapojit i faktor náhody. Na kontrole v Kvítkově (kam nakonec jeli všichni, i když o ní nevěděli) totiž dávala losovat z balíčku karet a někdo si tam přišel na hezké body navíc. Úplně osiřelá zůstala naopak kontrola v Telnici, kam nezavítal krom mě nikdo. Před 14. hodinou přijeli první do cíle Jindra s Ludvou a následovali další a další. Poslední nakonec dojela Vlaďka s Laďkou, a Vašek... měli hezké body, ale penalizace za pozdní příjezd byla vysoká...
u Dostrašilů ale na nějaké smutnění nebyl čas a tak jsem se dali raději do veselení – vždyť jde o srandu.
Nakonec je potřeba poděkovat všem zúčastněným, za účast a za stažení kontrol po závodě – hodně mi to pomohlo. Tak zase za rok přátelé...

Výsledky:

nejnavštěvovanější kontrola: č. 9 Kvítkov
nejméně navštěvovaná kontrola: č.15 Telnice
počet ukradených kontrol: 0
nejvzdálenější kontrola od startu: č.14 Sezemice (7,3km)
počet km ujetých k rozvezení kontrol: 110 km autem + 26 km na kole
počet defektů: 1 a navíc jen můj :-D

Hrací karta je ke stažení zde: (19Mb)

Počet obrázků v kategorií: 29
Zobrazení kategorie: 993x
(17) 3.8.2014 - Kolem kolem Bořislavi- 35 km (14)
Historie - 2014 - (17) 3.8.2014 - Kolem kolem Bořislavi- 35 km

Opravdu jsem nešekal, že se nás sejde na tuhle akcičku tolik, nicméně 35 km, před námi. Vyjeli jsem na Bystřany, Lbín vystoupali až do Bořislavi a přes Vrahožily sjeli do Rtyně na limču. Pak už jen na Habří a přes Doubravu do Teplic.

Celá jízda spíše připomínala diskusní kroužek, ale od toho to byla príma odpočinková jízda :)

Počet obrázků v kategorií: 14
Zobrazení kategorie: 917x
(16) 27.7.2014 - Krušnohoří - 60 km (3)
Historie - 2014 - (16) 27.7.2014 - Krušnohoří - 60 km

Dnes jsme jeli jen tři, najeto 60 km.Od Shellky terénem přes Proboštov, pátou šachtu do Krupky, terénem nad Chabařovické nádraží, po asfaltě nahoru do Adolfova, potom přes Fojtovice na Cínovec. Tady jsme chvilku jeli v háku za bandou mladíků v německých repre dresech a jejich dodávkou, dokonce tam byla i dvě děvčata. Stačili jsme tak 5 km, pak nás odloupli :-) .Na Cínovci jsem jediný prubnul koupání v rybníčku,teplá vodička, pohodový pocit. Přes Cínovec na Vitišku, dolů přes dubské nádraží ČD, kolem Jindry do Dubí, po asfaltě Krupka a zpět do Teplic. Teplíčko, takové akorát počasí. Láďa si jednou zapíchal ve sjezdu od nádraží k Jindře, prorazil zadní kolo o šutr. S Jindrou jsme pokecali a mazali do svých domovů. Návrat po 14 hodině, rychlostní průměr 14km. Zbyněk konstatoval, že příště už můžeme chodit rovnou pěšky :-D
Pavel

Počet obrázků v kategorií: 3
Zobrazení kategorie: 935x
(15) 20.7.2014 - Kolem kolem Ledvic - 55 km (1)
Historie - 2014 - (15) 20.7.2014 - Kolem kolem Ledvic - 55 km

Trasa Ledvice přes Oldřichov a Duchcov, potom na Chotějovice, Ohníč, Bžany, Žalany, Rtyně, Řehlovice,Trmice a zpátky přes Chaba, Krupku do Teplic.U Václava v Krupce rychlé pití. Slunečno, hic, fuj tajbl.

Počet obrázků v kategorií: 1
Zobrazení kategorie: 899x
(14) 13.7.2014 - Bad Schandau - 137 km (8)
Historie - 2014 - (14) 13.7.2014 - Bad Schandau - 137 km

Na startu se nás sešla 13.7.2014 trojice odvážlivců,Zbyněk,Ludva a já.Nenechali jsme se zastrašit deštivou předpovědí na odpoledne a po 8.h vyrážíme.Bereme to úprkem do Děčína,kde nás již před 10.h vyhlíží Vašek a vydává se nám naproti.V Dolním Žlebu máme svačinku a v Bad Schandau se hlásíme kousek po 11.hodině.Páč se nikdo nechce kochat prohlídkou Bad Schandau,na kterou nás zve Vašík,ani se nikomu nechce směrem na Křínici do hor,tak jednomyslně odhlasujeme zpáteční cestu opět po Labské cyklostezce.Po 12.h zastavujeme v Děčíně na Kocandě na menu (česnečka,kuřecí s rýží).Terasa je narvaná,tak ukořisťujeme poslední volný stůl uvnitř a Vašíka pověřujeme hlídáním našich strojů.Po hoďce vyrážíme s plnými bříšky zpět na Teplice,Vašík se loučí a vyráží na nákupy do potravinových center,V Chaba se odděluje Ludva a za Modlanami prodělávám svou klasickou krizi při dojezdu dálkovek.Zbyněk na mě neustále nechápavě čeká a já šlapu na místě.Od Sometu je to už z kopečka,takže paráda.Najeto necelých 140 km,čistý čas na kole něco přes 6 hodin,doma po 15.h.Přeháňkám jsme se vyhnuli a zpocený,unavený,ale šťastný vyrážíme do svých domovů.

Proti loňsku nás jelo 3.ročník cesty do Bad Schandau pouze třetina (vloni byla dvanáctičlenná tlupa),ale užili jsme si to a byla to fajnová neděle strávená s přáteli na kole.Žádné stoupání,stále jsme kopírovali Labe.Poprvé jsme jeli až do Děčína mimo silnici,stále po cyklostezce,s krátkou vsuvkou terénem.

Počet obrázků v kategorií: 8
Zobrazení kategorie: 939x
(13) 6.7.2014 - Kolem kolem Litvínova - 5. narozeniny CT - 50km (4)
Historie - 2014 - (13) 6.7.2014 - Kolem kolem Litvínova - 5. narozeniny CT - 50km

V neděli 6.července oslavilo CT 5 let od svého vzniku, kdy se uskutečnila 1. historická jízda pod vedením zakládajícího prezidenta CT Pavla Zlatohlávka.

Za tu dobu se na našich vyjížďkách objevilo přes stovku cyklistů z Teplicka i jeho okolí. Najezdily jsme tisícovky kilometrů, poznali spoustu nových tras a míst, seznámili se s mnoha novými přáteli cyklisty a zažili báječné chvíle a okamžiky.

V neděli jsme pod mým vedením vyrazili na pohodovou projížďku po okolí Teplicka
Vyjeli jsme směrem na Litvínov, tentokrát ale horem – do Košťan přes Mstišov a následně do Hrobu a do Oseka. Z oseka pak lesíkem až do Litvínova na oběd a zpět domů.

Obměnili jsme klasické pohoštění u Lorenzů v Lahošti, páč jsme nechtěli opakovaně zneužívat pohostinnosti a vstřícnosti domácích... Nicméně Bílý sloup nezklamal a plně najedení, jsme se odvalili dále

Od roku 2012 skončila tradice narozeninových retrojízd z důvodu žalostné účasti v retro kostýmech, vloni jel jediný Martin na veteránu, takže letos už jme " Retrojízdu " nepořádali.

Počasí se vyvedlo, a i účast byla celkem slušná, trasa nádherná, prostě pohodový výlet...

Počet obrázků v kategorií: 4
Zobrazení kategorie: 1005x
(12) 29.6.2014 - Nach Dresden bitte II - 155 km (16)
Historie - 2014 - (12) 29.6.2014 - Nach Dresden bitte II - 155 km

Předpověď na červnovou neděli byla pravda velice nepříznivá, a i kvůli tomu se mi odshlásili asi 3 další účastníci. Nicméně ostatní trvali na projížďce a tak jsme jeli. Navíc jsme měli vzácného hosta až z Mostu, tedy nebylo co řešit. Vyjeli jsem tradiční cestou přes Vitišku Rehefeld a Lehnmühle až k přehradě Klingenberg. Tak jsem si vystoupali údolí a dojeli až na okraj Freitalu. Ten se mi podařilo bravurně prokličkovat a už jsme byli v Drážďanech. Projeli jsme centrum, dotankovali vodu občerstvili se, a za mírného děštíku vyjeli zpět. Po Drážďanech se jede 13 km, a tentokráte městem. I to se povedlo a kolem 13. hodiny už jsme stoupali na Dohnu a Glasshütte. 30 km stoupání se závěrečným prďákem dokonale prověřilo fyzickou zdatnost grupy. Nejlépe na tom byl asi Ludva, který táhnul. Cestou dokonce i přestalo pršet, tak se jelo pěkně. Závěr byl ale očistec a na hranici jsme dojeli hotoví asi všichni... Sotva jsme překročili státní hranici spustil brutální slejvák, takže toho sjezdu jsem si moc neužili. Ještě že Jindra mě a Láďovi poskytla azyl před dojezdem na nádraží. Tak zase za rok, a doufejme, že bude lepší počasí... :)

Zobrazení kategorie: 1201x
(10) 13 -15.6.2014 - Víkendovka Stará Oleška - 170 km (43)
Historie - 2014 - (10) 13 -15.6.2014 - Víkendovka Stará Oleška - 170 km

Víkendovka se nesla v duchu krásné krajiny lužických hor a českosaského švýcarska a také defektů... To první samozřejmě potěšilo, to druhé méně. Jindra už s píchnutým přijela, tak jsme spravovali hnedka v pátek večer. V sobotu jsme vyrazili na velkou okružní cestu Lužickými horami. Vyjeli jsem přes Kamenici, Mlýny a Kytlici k Jánovi juknout na sirný pramen, což je přírodní zajímavost, kterou jsem prostě nemohl vynechat. Přes prďáček pak dolů k přehradě naděje, a na oběd do Krompachu. O kvalitě stravy se raději nebudu zmiňovat :( , Valy jsou už na hranicích, a tak jsem se jen přehoupli přes hraniční horu a sjeli do Oybinu. Toto nádherné městečko je krásným příkladem využívání turistického ruchu. Počkali jsme i na parní vláček, který zde má konečnou. Za to je potřeba skupině poděkovat :) Pak už nás čekal jen návrat do Čech. Pravda 17% stoupání dalo celkem zabrat, ale sjezd až do Jablonného měl být odměnou. No nepovedlo se, pod prvním kopcem píchnul Ludva... Poté co jsme to spravili nás opět chytil deštík. Naštěstí už to byl druhý a nebyl tak silný, tak se do dalo. Poté jsme navštívili Jablonné v Podještědí. Baziliku jsme lehce okoukli a vyrazili dále. Terénem do Kunratic a pak dále po silnici přes Lindavu a Sloup v Č. do Nového Boru. Tam zrovna byly slavnosti, tak tam bylo celkem těsno. Po demokratickém rozhodnutí jestli kopec nebo dlouhou rovinu byl zvolen kopec. Vyrazili jsme na Kamenický Šenov přes Polevsko, a pak dolů až do Olešky. Na posledním terénním úseku ještě spravoval Pavel. Celou dobu mu to měklo, a až tam to změklo na kritickou mez a v obavě o ráfky to spravil až tam. My zatím rozpálili gril... ňam..
v neděli si zapíchala opět Jindra – hnedka na začátku chytla nějaký hřebík a už jsme zase stáli... Neděle byla výletem do národního parku. Vyjeli jsme Vysokou Lípu a pak doly a lesními cestami na Tokáň a do Kyjovského údolí. Zpátky pak jsme jeli přes Doubice, Kunratice a Studený – pravda nebyla to ideální volba, příště to udělám jinak slibuju :)
Po závěrečném úklidu a vyúčtování jsme se rozjeli zpátky domů. Pavel statečně dojel až domů, já měl celkem dost, tak jsem to zapíchnul v Děčíně ale nakonec jsem dojel až do Ústí, abych nečekal na vlak dlouho a neplatil moc za přepravné.
Škoda proměnlivého sobotního počastí, několikrát jsem zmokli, ale myslím že to byla suprově vydařená akce a konečně se také ukázalo, kdo má pláště v dobré kondici – já jediný jsem nepíchnul... (jinak skóre J-2 L-1 P-1) Ale myslím, že si to vyberu jindy :D

Počet obrázků v kategorií: 43
Zobrazení kategorie: 1024x
(08) 31.5.2014 - Závody Milada - 40 km (26)
Historie - 2014 - (08) 31.5.2014 - Závody Milada - 40 km

Řekl jsem si, že by to tu asi mělo být...
Závody pro CT nedopadly úplně nejlépe. Já se vyflákal a Pavel to pak napsal takto:

Pro mě závody dopadly podobně tragicky. Odstartoval jsem asi kolem 15.místa, Luboš jel za mnou ,do prvního vražedného stoupání mě předjelo asi 50 lidí včetně Luboše a já se stále propadal a propadal. Měl jsem myšlenky, že to vzdám,nohy se netočily a plíce se zadejchaly, byl jsem jak nefunkční lokomotiva (není myšlena jistě lokomotiva ČD, že Pavle?). Probrala mě až hláška za mnou v terénu při stoupání od posedu "Fuj spolknul jsem mouchu ". Jasně, ten hlas znám, je to Vojta. Takže jsem si uvědomil, že je nejvyšší čas začít jet, jinak skončím úplně poslední. Vojta mě prý stejně předjel, byl jsem mimo,takže jsem ho vážně nepostřehl a hádal jsem se s ním v cíli, že to není možné. Bohužel 2x píchnul a nakonec nedokončil. Luboš přemýšlel po 1.kole, že to taky zabalí,v dáli zahlédl Vořecha, tak se probral a raději jel, abych ho nesjel. Smekám před ním, že dojel na rozsekaném kole 6 minut přede mnou.

V půlce prvního kola jsem se už rozjel a na rovince začal předjíždět. Bohužel mi v sobotu kopce vážně nejely, takže při stoupání mě zase všichni dojeli. Poslední kolo bylo na vůli, děkuji všem povzbuzujícím, včetně pořadatelů z SKC Ústí. Byl jsem potěšený, že jsme porazili ústečáky 2:0, Ondra i Ďábel dojeli až za mnou.Čas 2:04h., v mé kategorii 22. ve stejném čase jako pán,co mi zavřel v cíli prostor a už jsem nestačil ho dát. Vítěz mi to málem dal o kolo, chybělo mu asi 8 minut na mé předjetí.

Tak naše rekapitulace, dva defekty, jeden držkopád, dva z CT v cíli, 20. a 22 .místo .Asi jako sedláci u Chlumce ,tak nějak jsme dojeli. Jinak chválím Jirku Beneše za celkové 6. místo.V cíli mě odvařil otázkou " Kde jsi byl tak dlouho? Čekal jsem Tě dříve. "

Počet obrázků v kategorií: 26
Zobrazení kategorie: 983x
(07) 25.5.2014 - Výlet na Chomutovsko - 96 km (18)
Historie - 2014 - (07) 25.5.2014 - Výlet na Chomutovsko - 96 km

Po průtrži mračen v sobotu snad nikdo nevěřil, že neděle bude tak nádherná. Na Shellce se nás sjelo slušných 9 účastníků. Vyrazili jsme trochu tryskem – pravda. Na výšinu, do Duchcova, Lomu a Braňan. Převážně po silnici, ale zato jsme celkem svištěli. Z Braňan jsme sjeli do Mostu a kolem Chánova do Obrnic. Od soboty totiž bylo jasné, že hospoda, kde byl plánován oběd nebude vařit. Změnil jsem tedy trochu trasu a jeli jsme okolo Mostu údolím říčky Srpiny do Polerad a po bývalé železnici do Havraně u Mostu, kde jsme si dali oběd. Výběr sice nebyl zrovna pestrý, ale po kilometrech „v zemi nikoho“ to myslím celkem bodlo. Ještě fotečku a frčíme do Strupčic na rozhlednu Maják. Tady je vidět, že opravdu napršelo dost, cesty jsou stále velmi mokré. Ve Vrskmaň i Pavel Š. nachází dotykový telefon. Vzal jsem ho s sebou. Paní byla opravdu překvapená, že se jí podařilo vypátrat a šťastná, že se telefon našel, takže k dobrému dni jsem připsali i dobrý skutek. Kvůli času a i blátu na cestách jsem rozhodl, že nepojedeme na Jezeří a zkrátili jsem si to přes Ervěnický koridor rovnou do Komořan a přes Kopisty do Lomu, tam jsme to u limonády už rozdělili. Teplice jeli spodem, Dubí horem, a já to rovnou otočil na Bílinu

Byl to krásný den, a myslím, že i zajímavý výlet na místa, která cyklo nemá prozkoumaná. Věřím, že i účastníkům se to líbilo a někdy si to zopáknem.

Počet obrázků v kategorií: 18
Zobrazení kategorie: 1137x
(06) 11.5.2014 - S CT a SK cyklotour na výlet na mostecko - 65 km (87)
Historie - 2014 - (06) 11.5.2014 - S CT a SK cyklotour na výlet na mostecko - 65 km

Tentokrát bych s dovolením zneužil článek, který o výletě napsal vedoucí Cyklotouru Mirek Konopásek, myslím že to vystihuje opravdu hodně :)

Kamarádům z Cyklo-týmu na letošním výletu hodně záleželo a v itineráři příprav a úkolů bylo údajněpodtrženo i slovo počasí. My jsme tentokrát byli v roli hostů a na akci jsme se vydali postupným přesunem. Ten začal jízdami po ose v osm, vlakovým přesunem v devět a vyústil setkáním v Oldřichově za další půlhodinu. Pro výlet na Mostecku vysypal Luboš, alias teplický mapař, z rukávu další nové trasy po výsypkách, lesoparcích i kolem jezer. Pro vlastní potřebu jsem si připravil mapu a sled strategických bodů jako Malá Barbora, jáma Bílina, odkaliště nebo cyklotrasa 3106. Nebýt ale obětavých teplických spojek, které dbali o celistvost skupiny a správné odbočování, brzy by se výlet změnil na hledání ztracených cyklistů. Tak startujeme. Kličkováním mezi tratěmi železnice jsme náhle na okraji Duchcova, kde mi zůstal v paměti průjezd ulicí Václava Soboty. Přejezdem silnice Duchcov – Hostomice se dostáváme do prostoru jámy Bílina, která zabírá obrovskou plochu okolo 30 km2. Kolem odkaliště a zčásti rekultivovanou oblastí přijíždíme do pohledné, jakoby na pokraji lesa žijící obce Ledvice. Neskutečné, od povrchového dolu je dělí snad 50 nebo 100 m. Dokladem toho jsou o kus dál naplno běžící pásové dopravníky. Kolejiště seřaďovacího nádraží a silnic přejíždíme po dlouhé originální lávce. Jízda kola po volně položených dřevěných trámech je hlučná jako přejezd po vlnitém plechu, jízda více než dvou desítek kol připomíná blížící se bouřku. Trochu s nejistotou, ale zcela legálně jedeme areálem Ledvické elektrárny a pokračujeme Mosteckým předměstím Bíliny. Nevypsaná horská prémie přes Kaňkov dodala naší vyjížďce hodnotnou sportovní vložku, a tak další výjezd na Kaňkovskou vyhlídku už nalákal jenom silné jádro. Ostatní čerpají síly v altánku u lesa. Jako kompenzaci nám Luboš nabídl nedalekou vyhlídku Braňanskou, která nám poskytla panorama důlní těžby a pohled na celou jámu dolu Bílina z jižní strany. Její dno je nejnižším místem v ČR s nadmořskou výškou 0 m. V podhůří Krušných hor vidíme paneláky města Osek, daleko před námi město Duchcov, které jsme projížděli před dvěma hodinami. Skryté za masivem středohoří je naše Ústí i Trmice, což některé členy Cyklotouru zklamalo. Cyklotrasa 3106 vede náš další směr k Litvínovu. Zprava Venuše a kdesi pod velodromem Matylda. To není dámská společnost, ale vodní plochy. I když tu Venuši trochu kalí, že je to odkalovací nádrž. Celé oblasti dominuje jezero Most. Je největší a je zbytkovou jámou lomu Ležáky, která se napouští od roku 2008 přivaděčem z Nechranické přehrady, tedy vodou z Ohře. Původní záměr, napouštění řekou Bílinou, byl pro nečistou vodu zavržen. Velmi zajímavý úkaz byl v březnu zveřejněn na portálu iDnes. Dočasná hráz, vybudovaná pro zadržení srážkové vody zadržuje i podpovrchové vody. Ty s sebou nesou i prvky železa, které dávají vodě odlišnou barvu. Při pohledu z výšky nebo v určitém sklonu je kontrastní zbarvení ještě silnější. Ze sedla kola však vidíme jednolitou obrovskou plochu, na jejím obvodu připravené cesty pro kola a svět v okolí Mostu. Cestou k Litvínovu ještě zmákneme jedno malé stoupání a dostává se nám pohled na průmyslový komplex Chemických závodů. Desítky věží a komínů. Taková Ostrava jak předeslal Luboš. Industriální pohled vylepšuje průjezd areálem letních sportů po asfaltových cyklo, in-line i pěších trasách v Hamru. Než se stačíme vzpamatovat z takového snu v centru města, jsme u Bílého sloupu na zaslouženém posílení organismu. Bílý sloup - starý kamenný milník, který byl údajně v roce 1925 odstraněn a v roce znovu 2008 obnoven. Uvnitř jsme zaplnili 6 stolů, servírka zvládá čepovat i roznášet. Polévka, svíčková se šesti (Dan s jedenácti) a nakonec zákusek. V rychlosti káva a za hodinu jsme venku, aby konečně vzniklo skupinové foto. Doma to počítám, ale šestadvacet usměvavých cyklistů ne a ne dát dohromady. Vydáváme se na poslední část trasy. Středem Litvínova a pak rychle následuje cesta z města. Při jednom docela nevinném nájezdu na asfaltový chodníček nám Kafař předvádí zajímavou otočku se zadním kolem ve směru jízdy, kterou nelze odůvodnit jinak než, nedostatečným vstřebáním kofeinu. To kafe jsme si totiž nestačili vychutnat. Kolejiště stanice Louka u Litvínova identifikuje směr cesty. Podél silnice, trati a loučenského potoka jedeme severní stranou kolem již několikrát zmiňované a známé jámy dolu Bílina. Ta se nachází vpravo za lesním porostem. Vlastně jsme udělali obrovský okruh okolo té vykutané plochy 30 x 30 km. Přibližujeme se k Duchcovu a v zahrádkářské kolonii ještě jedna atrakce. Na pahýlu vysoké břízy hnízdí čápi jak na rozhledně. Nevím, jestli si nás všimli stejně tak jako býlí klokani, kteří se válí nedaleko v trávě. Kdybychom nebyli upozorněni, měl bych je za obyčejné kozy. Za námi se objevuje tmavý mrak, což odpovídá meteorologické předhlášce. Stanovený dojezd ke stanici Oldřichov, řeší zpáteční cestu. Při zastavení se ještě Laďka i s kolem pokládá do vysoké trávy, ale tvrdí, že to není únavou. Áčko jede dál na kole, což jim udělá necelou stovku, hostitelé do Teplic mají asi 70 a Béčko, Céčko a Kubánci vlakem s ujetou hodnotou 55km. Pavel, který si velmi přál, aby naplnil předhlášený počet 20 – 30 obědů, a aby Cyklotour nepřeválcoval Cyklo Teplice byl určitě spokojen. S počasím, s trasou i s účastí. Počet obou táborů byl 13:13 a tak vyhráli všichni, kteří se zúčastnili! Tak děkujeme za trasu, za péči, za občerstvení.

Vyšlo to skvěle. M. K.

Počet obrázků v kategorií: 87
Zobrazení kategorie: 1070x
(05) 3.5.2014 - Výlet na Lovoš, kam jsme nedojeli... - 51 km (2)
Historie - 2014 - (05) 3.5.2014 - Výlet na Lovoš, kam jsme nedojeli... - 51 km (2)

Dnešní jízda na Lovoš se z důvodu studeného počasí neuskutečnila a dali jsme náhradní trasu v terénu po okrese. Přes Duklu na Barču, po trase Sayfyho až do Mstišova, zde po trase Fanyho k dubskému nádraží, terénem k Jindře, zde kluci servisně pomohli při výměně kol a zpátky terénem ke Chlumci, přes Krupku až do Teplic. U Zbyňka proběhla údržba kol a celkem jsme najeli 51km. Účastnili se Vojta, Zbyněk, Láďa a Pavel V. Počasí studené, ale aspoň nepršelo. Dostatečně využíváme nové teplejší sety oblečení :-)

Počet obrázků v kategorií: 0
Zobrazení kategorie: 902x
(04) 26.4.2014 - CDJ České Středohoří - 70 km (10)
Historie - 2014 - (04) 26.4.2014 - CDJ České Středohoří - 70 km

Ujeli jsme 70 km, počasí se vydařilo a všichni postupně odhazovali své svršky včetně naší Jindřišky. V Červeném újezdě na nás čekal bufík (obložená houska a pití) a v Kocourově jsme dostali těstoviny s omáčkou a 1 nápoj. Jelo nás celkem do 50 lidí, největší zájem byl o novou krátkou trasu přívozem ze Žernosek. CT jelo tradičně střední trasu, v Úpořinách nám všichni dravci i důchodci na silničkách ujeli a my jsme si projeli společně celou trasu pohodovým tempem, bez závodění a s čekáním na celý mančaft. Do 14 hodin jsme dorazili do svých domovů. Děkuji všem za pěknou účast.

Počet obrázků v kategorií: 10
Zobrazení kategorie: 1030x
(03) 13.4.2014 - Jarní vyjížďka na Sukoslav - 47 km (8)
Historie - 2014 - (03) 13.4.2014 - Jarní vyjížďka na Sukoslav - 47 km

Jako už tradičně na této vyjížďce zjišťujeme, jak moc jsme přes zimu netrénovali... Letos jsme jeli po dešti, takže v terénu to bylo trochu problematičnější, leč úspěšně jsme dojeli, a užili jsme si jarního slunečného počasí.

Počet obrázků v kategorií: 8
Zobrazení kategorie: 1061x
(02) 29.3.2014 - Zahájení cyklistické sezóny - 45 km (92)
Historie - 2014 - (02) 29.3.2014 - Zahájení cyklistické sezóny - 45 km

V letošním roce se to opravdu vyvedlo! Krásné, teplé a suché počasí přímo vyzývalo vzít kolo na projížďku. Ráno bylo sice trochu mlha, ale ta se do startu rozpustila a my vyjížděli v 10:15 už v krásném jarním počasí. Tentokráte – jsa si vědomi, že se máme sejít o půl u pramene, jsme se vydali přes Krupku, a přes jezero Milada. Když jsme byli v Trmicích, volal Mirek, že už čekají... Dojeli jsme k pramenu přesně o půl, ale část pelotonu už byla fuč. Poté následovalo tradiční foto u oráče, tradiční zmatené odbočování na nejrůznější trasy, ale nakonec jsme se všichni zdárně sešli na gulášku v Roudníkách. Mimořádně byl otevřen i kostel, to kterého jme mohli nakouknout.
Vzhledem k počasí, se ještě několik členů rozhodlo si výlet prodloužit a z Roudníků jsme se rozjeli na všechny strany. Nádherný den a nádherný výlet.

Počet obrázků v kategorií: 92
Zobrazení kategorie: 1068x
(01) 1.1.2014 - Novoroční vyjížďka - 16 km (13)
Historie - 2014 - (01) 1.1.2014 - Novoroční vyjížďka - 16 km

Po několika nádherných a teplých dnech v týdnu před silvestrem jsme se 1.1. dočkali skutečně příkladně odporného počasí. Teplota okolo nuly, inverzní nízká oblačnost a relativně mokrá silnice. I přes to přese všechno byla letošní účast naprosto rekordní – Přijelo nás 18! Přivítali jsme nejen naše přátele, které jsme již delší dobu neviděli, ale také jednoho nováčka a dva členy Sayfy teamu. V tomto nevlídném počasí a po prvním letošním defektu jsme dojeli na barču, udělali fotku, popřáli si do nového roku a rychle jsme to otočili - myslím, že nejeden účastník se těšil domů do tepla. Tak teď už jen doufat, že zahájení sezony nebude opět v -12°C a bude to letos nejchladnější vyjížďka :-)