Cyklosprint
RSS
(18) 4.11.2018 - Epilog - 46 km (3)
Historie - 2018 - (18) 4.11.2018 - Epilog - 46 km

Pod taktovkou Luboše slibovala se krásná vyjížďka a taky to tak bylo. Asi si ji dám v týdnu ještě jednou. Menší defekt na závěr, kdy Pavel V. píchnul, ale jinak super neděle.

Počet obrázků v kategorií: 3
Zobrazení kategorie: 106x
(16) 23.9.2018 - Výjezd do Středohoří - 43 km (9)
Historie - 2018 - (16) 23.9.2018 - Výjezd do Středohoří - 43 km

Teplé počasí přilákalo 9 cyklistů. Výjezd z Teplic na Bystřany a pak lesem do Hradiště kde se odpojil první člen. Pokračovalo se dál na Žalany podél trati a pak nepříjemné stoupání do Černčic kde jsme se rozloučili s Pájou. Pokračujeme po zelené na Bílku kde nás překvapili oplocené cesty. Podlézáme dráty a mezi dobytkem skotu projíždíme dál po zelené.. Luboš s Jakubem se obracejí a volí jinou cestu domů. Paškapóle a opět dál po zelené až na Kletečnou k pomníčku. Čekal nás už krásný sjezdík kdyby na silnici nenaskákalo stádo srnek.. Situaci jsme zvládli dobře i při té rychlosti. 50 km a všichni jsme dojeli dobře. Děkuji všem za účast .

Počet obrázků v kategorií: 9
Zobrazení kategorie: 91x
(13) 16.9.2018 - Grosse Zchirnstein - 80 km (36)
Historie - 2018 - (13) 16.9.2018 - Grosse Zchirnstein - 80 km

Nedělní výlet směřoval na německou stranu. Dopoledním vlakem do Děčína, kde jsme nabrali další cyklisty, kteří nechtějí cestovat dopravními prostředky. 9 lidiček pod vedením Luboše se dralo na vyhlídku, která měla velký úspěch, jelikož bylo vidět daleko. Cesta byla spíše stoupající ..(.graf nemůžu předat, jelikož jsem po cestě ztratila GPS ).Děkujeme za návštěvu našeho týmu Jirkovi - mapař. Poslední zastávka Komárka a pak už jen sešup domů. Další vydařená jízda za krásného počasí a super lidičkami. Děkuji.

Počet obrázků v kategorií: 36
Zobrazení kategorie: 88x
(12) 2.9.2018 - Voda kam se podíváš - 63 km (10)
Historie - 2018 - (12) 2.9.2018 - Voda kam se podíváš - 63 km

Zase jedná povedená akcička. Celodenní výlet do Drážďan po neskutečných cestách v krásném prostředí. Děkujeme Lubošovi za krásnou trasu, Jakubovi za dohled nad devíti účastněními , za návštěvu Jirkou a Pavlem V. cyklotour Ústi n/L a Láďovi s Katkou z Mostu.

Počet obrázků v kategorií: 10
Zobrazení kategorie: 93x
(11) 19.8.2018 - Rovnou cestou do Kadaně - 89 km (43)
Historie - 2018 - (11) 19.8.2018 - Rovnou cestou do Kadaně - 89 km

Moc hezká vyjížďka Kadaň- Teplice. Děkuji Lubošovi za skvělou trasu a vše k ní spojené organizační přípravy všem přítomným za disciplinované chováni a tempo které vyhovovalo všem. Počasí, už byla třešnička na dortu .......

Počet obrázků v kategorií: 43
Zobrazení kategorie: 89x
(10) 5.8.2018 - Po okolí s Láďou - 53 km (1)
Historie - 2018 - (10) 5.8.2018 - Po okolí s Láďou - 53 km

hezká vyjižďka s Láďou byla krátká za to pestrá na terén a hezké cesty určitě si je dám ještě jednou .

Počet obrázků v kategorií: 1
Zobrazení kategorie: 98x
(09) 22.7.2018 - Po okolí s Jindrou - 56 km (15)
Historie - 2018 - (09) 22.7.2018 - Po okolí s Jindrou - 56 km

Počet obrázků v kategorií: 15
Zobrazení kategorie: 98x
(08) 24.6.2018 - Jezeří a NPR Jezeř - 93 km (8)
Historie - 2018 - (08) 24.6.2018 - Jezeří a NPR Jezeř - 93 km

Trošku náročnější vyjížďka, ale jako vždy s Lubošem krásné cesty...( až ty do kopce)

Počet obrázků v kategorií: 8
Zobrazení kategorie: 94x
(07) 3.6.2018 - Hory s Jindrou - 53 km (5)
Historie - 2018 - (07) 3.6.2018 - Hory s Jindrou - 53 km

Výšlap na Stropnik s prima klukama.....

Počet obrázků v kategorií: 5
Zobrazení kategorie: 90x
(06) 30.4.2018 - Výlet s SKCÚ - 64 km (25)
Historie - 2018 - (06) 30.4.2018 - Výlet s SKCÚ - 64 km

Myslím si, že poetický název „Okolo břehu do Zábřehu“ bude těžké imitovat. V kalendáři jsme ale víkendový dvojprogram nechali. Luboš poslal návrh a měl obavu, jestli to nebude moc drsný. Tak by to mohlo mít podtext „S Cyklo Teplice, záhul na plíce“! Sraz prý bude v Hradišti a nebude to moc dlouhý“. Tak mě napadlo „Ze sídliště do Hradiště a pak dál.“ Desítku poutníků Cyklotouru za tóny Decziho trubky pomohla přečíslit jako jedenáctá Mirča z MB i když měla před noční směnou. Skupinově se přesouváme od trmického zámku k nádraží v Hradišti. Co pamatuji, vždycky to bývala zastávka, možná nákladiště. Jsou tady dvě budovy, co vypadají jako bývalé nádraží. Na té větší dokonce prosvítá starý název Bahnhof. Ve stínu mohutného jasanu ztepilého očekáváme další rozšíření týmu. Po zastavení motoráku je nás krátkodobě 16. Danča, Hanča, Mirča, Irča + 7 men SKCÚ + 5 men CT. Neforemnou, ale barevně výraznou skupinu se ještě pod jasanem snažím zdokumentovat. Začínáme směrem na Kostomlaty a to je mírně do kopce. V zeleném prostředí vegetace a modrého nebe se barevným dresům vyrovná jenom renovovaný traktor Zetor 25. Kostomlaty se od loňska pyšní novým prostředím v centru obce. Poklona! Víceúčelový objekt v centru tady vybudovali z bývalého kravína na spadnutí. Směrovky k mateřské i k základní škole jistí čarodějnice, to kdyby se děti rozhodli směrovky otočit. Mančaft s koly vyčkává před vraty, zatím je zavřeno. V nabídce je gulášovka, znojemská a guláš. Na vchodu výrazné označení, že je tu kuřácký prostor! Skoro se rozhodujeme, že budeme pokračovat, každý má něco sebou. Ale nakonec „U Lucie“ zůstáváme. Možná také proto, že byl do nabídky připsaný řízek. Hanka s Mírou (co je vlastně Míla) si ho chválí, ale přebývají jim brambory. Jardův guláš byl vegetariánský, od Hanky přišla masová podpora! Hodina pobytu ztenčila Lubošův doprovodný tým na dva, v zamýšlené trase nás pokračuje deset. Vjíždíme do velkého prostoru Radovesické výsypky, okolo vršku Chlomek, za kterým se vytahuje třetí nejvyšší kopec středohoří Pařez, stoupáme do členitého středohoří. Až do Mukova, kde dosahujeme vrstevnice 505 m. Z každého místa dominuje výrazný Bořeň a na vzdáleném Krušnohoří určujeme obytné zóny. Pak si pro nás Luboš připravil náročnou sjezdovou bajkárnu. Kamenitou cestou, úvozem, vyjetými kolejemi. Z Benedišky do Měrunic je uklidňující úsek po silnici. Kolem neobvyklého kamenolomu, který je zvláštní tím, že není vidět žádný nahlodaný kopec. Kámen se tady těží do hloubky. A pak znovu ještě delší bajkárna do rokle Lužického potoka. Jede se z kopce, ale pomalu. Na konci jsme o 250 m níže. V některých místech dochází na tlačení z kopce. „… než na držku, tak si to radši sejdu“! V závěrečném úseku ještě Luboš s foťákem vyčkává, jak si poradíme s malým brodem! Na normální cesty se vracíme až u svatostánku sv. Augustina v Lužici. Žádné přímluvy za lepší cesty. Kulturní památka je od roku 98 pro špatný stav nepřístupná. Zato obec Lužice zažila od roku 1850 zajímavé posuny. I když stojí stále na stejném místě, patřila nejdříve do okresu Teplice, pak do okresu Duchcov, potom do okresu Bílina a v posledním období je součástí okresu Most. Co generace to jiné vyznání! V Patokryjích se Lubošovi odděluje mostecká oddílová podpora a se zbytkem míří ke kolejím. Když se prokličkujeme Českými Zlatníky, máme možnost svoji cestu narovnat podél tříkolejného železničního koridoru. Přes foťák zaměřuji barevné dresy na barevné louce a další kamenné dominanty v okolí. Zlatník, Želenický vrch a Kaňkov. Nedaleká zastávka Želenice uklidňuje Mirču, která má večer, asi 100 km odsud vzdušnou čarou, noční směnu. Solidárně se přidáváme, náš plán na vlakový návrat by byl za hodinu stejný. Tvrdé jádro za to vzalo a na zastávce Kyselka už nám šestka vytrvalců kyne do vlaku!
Luboši dík za výlet neznámou oblastí. Také my jsme jízdu přizpůsobili terénu a roku narození. To víš, v našem věku… A tak za obě cykloturistické skupiny, které byly o víkendu vidět:

TI CO KOLO Z KOPCE TLAČÍ, TI K DELŠÍMU VĚKU KRÁČÍ!           M.K.

Počet obrázků v kategorií: 25
Zobrazení kategorie: 88x
(05) 29.4.2018 - Tradiční Lovoš - 62 km (8)
Historie - 2018 - (05) 29.4.2018 - Tradiční Lovoš - 62 km

Tradiční Lovoš i s vrcholem :-)

Počet obrázků v kategorií: 8
Zobrazení kategorie: 92x
(04) 15.4.2018 - Labské vyhlídky - 53 km (6)
Historie - 2018 - (04) 15.4.2018 - Labské vyhlídky - 53 km

Klasika - Dubičky, Mlynářův Kámen a přes Stebno dolů.

Počet obrázků v kategorií: 6
Zobrazení kategorie: 94x
(03) 1.4.2018 - Po okolí s Láďou - 47km (14)
Historie - 2018 - (03) 1.4.2018 - Po okolí s Láďou - 47km

První Láďova vyjížďka nás zavedla přes Miladu do Trmic a poté pořádným stoupáním až do Stebna. Následoval sjezd k vodopádu Vrkoč, podél Labe do Ústí a zpět opět přes Miladu.

Počet obrázků v kategorií: 14
Zobrazení kategorie: 94x
(02) 24.3.2018 - Zahájení sezony s SKCÚ - 47 km (10)
Historie - 2018 - (02) 24.3.2018 - Zahájení sezony s SKCÚ - 47 km

S kolem jsem večer usínal, to když jsem si večer pročítal další stránky cestovatelské knihy, o tom, jak se každý kopec zvedá. S kolem se ráno probouzím, když vyhlížím, jestli se čtvrt roku plánovaný výlet popasuje s počasím a vytvoří podmínky pro první jarní jízdu. Máme to nastaveno na časné jaro, a tak pamatujeme výkyvy. Od mínus 8o v roce 2013 do plus 20o v roce 2014. Letošní jaro na nás „vlítlo“ přesně podle kalendáře ve středu 21. března. Dokladem je přiložený snímek teploměru s magickým datem 21. 3. 2018! Ale nevydrželo. Až sem to byla přípravná část. Dnešek dopoledne byl ve znamení jednociferných hodnot bez slunce. Při nájezdu na Velo-bridge v Trmicích jsme za sebou měli své stíny a při průjezdu Bránou de la Cyklotour i modré nebe. Odkládání vrstev však nebylo masové, protože digitální čísla s tepelným indexem lezla přes desítku váhavě. Zámecké foto zachytilo největší skupinu. Rozptyl zúčastněných kol v údolí Bíliny byl značný. Královský pramen poctila zastávkou slabá polovina. Pro hejno komárů to ale byl rozruch a začali zmateně útočit na roudnickou krev. Zprávu, že další focení bude u pomníku Přemysla Oráče od sochaře Josefa Maxe, pojal Dan jako informaci, že se zakládá nová putovní trofej o kilometrového Maxe. K monumentu se pak složil v celé své délce. Tím skončila vlastivědná část, kterou vystřídala výkonnostní. Nejen kostelík v Habří byl svědkem snahy zdolat stometrové převýšení. Úsilí se stopou horské prémie přenesl do digitální podoby filmového projektu Martin, tak si prohlédněte, kdo se nejvíc vysílil a šklebil. Jestliže jsme celou dobu naše kola vedli cestami asfaltu, rozcestí nad Habřím nám nabídlo dvě varianty. Obě s blátem. Spodní s menším, horní s větším. Vybrali jsme si tu spodní, ale to bláto sem musel někdo navozit. Cestu doplňovaly neobvyklé vrstvy posledního sněhu z nedávného přídělu. Sníh? Ten jsme při zahájení u Milady ještě neměli. Štěrková vrstva ve sjezdu však nebyl příděl z nebe. Tu sem musel někdo navést, asi někdo, kdo nejezdí na kole. V dojezdovém místě byla připravena část požitkářská. Cílový servis s občerstvením byl tradičně na výši. V otevřeném a vyhřátém sále jsme ochutnali tradiční gulášovou pochoutku od Galášů. Předběžná dohoda na šedesáti porcích, to byl týden starý odhad. Vydaných porcí prý bylo 58! Ty lidi na vesnicích prostě vědí jak na to! Tak děkujeme všem, kdo přijeli, šlapali, dělali servis, vařili, servírovali, čepovali, uklízeli.     M. K.

Počet obrázků v kategorií: 10
Zobrazení kategorie: 94x
(01) 1.1.2018 - Novoroční vyjížďka - 25 km (3)
Historie - 2018 - (01) 1.1.2018 - Novoroční vyjížďka - 25 km

Tak ani letos to taková pohoda s Koloshopen nebyla :( příště jedeme solo.